FANDOM

På denne tidslinje bruges elvernes kalender til som inddeler tidshistorien i 5 æraer, på baggrund af en stor udviklingen eller historisk begivenhed som derved markerer en ny æras indtræden. Vi befinder os i 5. Æra år 313 hvilket skrives: Æ5 Å313.

Historisk tidslinje Edit

Lon dragon battle by dcwj-d4da3ro

Dragernes Æra

1. Æra: Dragernes Æra Edit

- År 0: Det gamle folk ankommer til Asura.

- År ca. 20.000 til ca. 50.000: En langvarig strid mellem Det Gamle Folk og dragerne fra Asura der ender i at dragernes dominans over Asura bliver kræftigt indskrænket.

- År ca. 90.000: starter en borgerkrig blandt Det Gamle Folk, hvilken deler dem op i to stammer, der udvikler sig i hver sin retning. Borgerkrigen markerer, for Det Gamle Folk, det første æraskift.

2. Æra: Den Elviske Æra Edit

Battle

Det Gamle Folks borgerkrig mellem elverne og troldene

- År 0: Denne æra indledes med borgerkrigen som splittede Det gamle folk op i to folkefærd, elvere og trolde.

- År ca. 10.000: Sker en kraftig udvikling inden for forståelse af magi, Da Elverne begynder at studere magi.

- År ca. 18.000: Indmarchen af et nyt folkefærd fra øst. Dette er et aggressivt folkefærd, og de havner midt i konflikten mellem elverne og troldene. For at få bugt med elverne, allierer troldene sig med de nyankommende, hvem elverne giver navnet dæmoner.

3. Æra: Mørkets Æra Edit

- År 0: Elvernes rige i den vestlige del af Asura er knust under alliancen mellem troldene og dæmonerne. Det splittede elviske folk søger skjul i skove og bjerge.

- År ca. 5.000: Dæmonerne og troldene slås om territorier og deres alliance brydes. Under denne æra bliver orkere og den type dæmoner, vi kender i dag, skabt som blandingsracer af trolde- og dæmonyngel. Elverne genvinder styrke skjult i Oakwood Skoven. Orkerne tager troldenes side i konflikten mod dæmonerne. Dæmonerne holder stand fra Mørkstålsbjergene, i mens orkerne og troldene efterhånden presses mod både nord og syd.

- År ca. 23.000: Ankomsten af mennesker og dværge sydfra Ingvar.

4. Æra: Koloniseringen Edit

Video-games 00353519

Menneskene i krig mod elverne

- År 0: Menneskene og dværgene ankommer i skibe fra Ingvar, og tager kampen op imod orkerene og troldene der er søgt syd.

- År ca. 1.000: Elverne og menneskene indgår en alliance, hvor de sammen står stærkere mod orkerne og dæmonerne.

- År 1.417: finder elverne en brugbar medicin mod vampyrisme.

- År 4.971: Elverne føler sig forrådt da menneskene har travlt med at opbygge deres egne territorier og bekrige hinanden og kun udnytter elvernes hjælp til disse formål. Elverne og menneskene ender i en konflikt.

- År 5.182: dæmonen Mallack Nephashu angriber elverne fra øst og menneskene via Whitegate Passet. Både elverne og menneskene bliver overrumplet. Menneskene slutter sig sammen under en fælles leder for første gange i historien, nemlig krigshelten Keldan Akkadian.

Alphamehpi1

Keldan Akkadian I kamp mod Mallack Nephashu

- År 5.182 til 5.217: Elverne søger endnu engang tilbage til Oakwood skoven, menneskene kæmper for at forsvare sig fra Cologinas og Maldonien, og dværgene forsegler deres byer i underverdenen for at undgå konflikten.

- År 5.217: Dæmonerne har overtaget i stort set hele Asura. I et sidste forsøg på at redde verden fra dæmonernes jernnæve tager elverne og menneskene samlet mod fjenden, og på mirakuløs vis lykkes det mennesket Keldan Akkadian at slå Mallack Nephashu i hjel.

5. Æra: Menneskenes Æra Edit

- År 0: Elverne forsøger at komme sig efter det enorme tab Nephashus invasion forvoldte.

- År 20: Dragen Jarazi Den Hvide, får bygget et tempel i midten af Asura ved navn Whitegate, hvorfra Jarazi kan holde øje med Mørkstålsbjergene og en eventuelle ny trusler fra dæmonerne. Jarazi opretter derudover også ordenen vogterne af Asura.

Undead army-992x667

Mennesker i kamp mod levende døde

- År 50: Nye krige, om territorier og resourcer, starter mellem menneskekongerne.

- År 70: Dukker en ny type magi op. Mørk magi også kaldet ”dødemaning” udforskes og udvikles, selvom der nedlægges forbud i mod det, i mange af kongerigerne.

- År 100: Har Orkerne genvundet kræfterne og udgør efterhånden en invasionstrussel mod Asura fra nord.

Phoenix by ramsesmelendeze-d5mdly4

Føniks opstår ved Calderas eksplosion

- År 195: Udvælges Kamahl som ny vogter i Whitegate. - År 259: Opfinder Urza Sullivan mod øst de første maskiner der drives af magiske kræfter.

- År 279: Starter Troldmandskrigen mellem Kong Chanto Sullivan og Kong Urza Sullivan.

- År 302: Opdages Fønikskrystallen af Chanto Sullivan.

- År 310: Opfinder Balthazar Sullivan portal magi.

- År 312: Springer Caldera i luften under et eksperiment med portal magi af Urza Sullivan. Den første Føniks i over 90.000 år bliver set i Caldera.